piątek, 19 listopada 2021

Ciastka Baletki

 

Ciastka Baletki

Składniki:

3 jajka,

3 pełne łyżki mąki- użyłam mąkę tortową,

3 łyżki cukru pudru,

szczypta proszku do pieczenia

2 - 3 krople aromatu waniliowego,

mak ok łyżka,

dowolna marmolada - u mnie wiśniowa

Wykonanie:

Białka ubiłam na sztywną pianę. 

Do sztywnej piany dodawałam po łyżce cukru.

 Gdy już cukier dobrze połączył się z białkami ,dodawałam ciągle miksując, po jednym żółtku.

 Na koniec wsypałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, wlałam aromat , wymieszałam dokładnie składniki łyżką.

 Ciasto przełożyłam do szprycy cukierniczej z okrągłą końcówką. 

Wyciskałam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia okrągłe porcje ciasta o średnicy ok 2 cm zachowując ok dwu cm odstępy.

 Każdą porcje ciasta posypałam makiem.

 Piekłam w temperaturze 170 st z grzałką góra dół 13 min - do ładnego zarumienienia.

 Zimne biszkopciki sklejałam przy pomocy marmolady.

Z tej porcji składników wyszło 50 ciasteczek przełożonych marmoladą.


Ogórki papieskie - przepis

  Ogórki papieskie - przepis Składniki: 5 kg ogórków 3 łyżki soli 375 ml wody 0,5 l octu 600 g cukru ...